مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند
مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند

پیش نویس لایحه اصلاحی قانون مالیات برارزش افزوده در صدد رسمیت بخشیدن به ثبت نقل و انتقال خودرو توسط نیروی انتظامی


دانلود پیش نویس لایحه مالیات بر ارزش افزوده


توجه همکاران را به تبصره 7 ماده 53 و تبصره 2 ماده 69 پیش نویس لایحه اصلاحی قانون مالیات برارزش افزوده جلب می نمایم.
در حقیقت تبصره های مزبور خصوصاً تبصره 7 ماده 53 می تواند به نوعی رسمیت بخشیدن به ثبت نقل و انتقال خودرو در ادارات راهنمایی و رانندگی قلمداد شود.

(اما تبصره های بحث برانگیز)

تبصره 7 ماده 53 ـ ثبت نقل و انتقال انواع خودروها در سوابق نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ادارات راهنمایی و رانندگی) منوط به پرداخت مالیات نقل و انتقال خواهد بود.

تبصره 2 ماده 69 - دفاتر اسناد رسمی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ادارات راهنمایی و رانندگی) مکلفند قبل از تنظیم هر نوع سند در مورد خودرو ، گواهی پرداخت عوارض تا پایان سال قبل را دریافت و سپس نسبت به تنظیم سند اقدام نمایند.

منبع : ایمیل جناب آقای احمد علی سیروس
نظرات 5 + ارسال نظر
بهروز رحمتی سردفتر 12 مراغه دوشنبه 10 فروردین 1394 ساعت 11:30 http://dafater.blogfa.com

سلا م جناب سجادی فر عزیز عیدتون مبارک ممنون از خبری که منتشر کردین . به نظر این جور قوانین با نیت خاصی همچنان مبهم تصویب می شوند چراکه مجلس به راحتی میتونه با یک مصوبه تکلیف سند اتومبیل رو مشخص کنه که در صلاحیت دفاتر اسناد رسمی است و یا راهنمایی رانندگی . نه اینکه همچنان قوانین مبهم اضافه بکنه به قوانین مبهم قبلی ثانیا نمایندگان محترم مجلس و مسولین محترم ثبت اسناد صریحا اعلام کنند که این شرکت رهگشای محترم که از طرف راهنمایی رانندگی به اصطلاح خودشان تنظیم سند می فرمایند متعلق به چه کسانی است و این هزینه هایی که از مردم می گیرند به چه حسابی واریز می شود آیا به حساب خزانه واریز میگردد یاحساب شرکت رهگشا؟

سلام جناب رحمتی عزیز
عید شما هم مبارک باشه و انشالله که سال خوبی داشته باشید.
ممنون از حضور گرمتان
متاسفانه همانگونه که شما فرمودید در کشور ما معمولا قانون را شفاف وضع نمی کنند تا بتوانند هر گونه که خواستند به نفع خود تفسیر نمایند که جای بسی تاسف است.

اسداله ارحام سه‌شنبه 11 فروردین 1394 ساعت 09:27 http://sardaftare6borojerd.blogfa.com

سلام همکار عزیز،جناب سجادی فر
درود بر شما .
نوروز و آغاز سال نو را به شما تبریک عرض میکنم امید است سال خوشی در انتظارتان باشد.
عرض شود که در خصوص ثبت نقل و انتقال خودرو هیچگونه ابهامی وجود ندارد هر چند که دوستان انتظامی ما خیلی مایل هستند که قضیه را مبهم جلوه بدهند و دنبال قانونی برای رسیدن به هدف خود باشند و این تبصره نتیجه همین نیت و عمل ایشان است.
همانطور که مستحضرید بر اساس ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، ثبت نقل و انتقال خودرو اجباری است و آنهم توسط دفاتر اسناد رسمی.
یعنی اگر تا قبل از تصویب آن قانون فقط ثبت املاک اجباری بود با تصویب این قانون و به همت پلیس که واقعا باید قدر دان آنان باشیم، ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفاتر اسناد رسمی اجباری شد و هیچگونه ابهامی وجود ندارد و آنچه هست قانون گریزی مراکز تعویض پلاک است که بدون توجه به مدارک مالکیت خودرو اقدام به تعویض پلاک می نمایند. که در اینجا یک نماینده قدرتمند و یک کانون مقتدر میخواهیم که با متخلفین راهور برخورد کند.
به نظرم ما باید دنبال حذف پلاک و رهایی مردم از مشکلات ناشی از آن باشیم و به نمایندگانمان در مجلس بفهمانیم که پروسه تعویض پلاک جز استرس و گرفتاری و صرف هزینه های بی مورد چیز خاصی ندارد .

سلام جناب ارحام عزیز همکار بزرگوار
حقیر هم بنوبه خود سال نو را تبریک عرض نموده و در این سال بهترین ها را برایتان آرزو دارم.
مقدمتان گلباران و حضور سبزتان گرامی.
البته حق با شماست و قانون صراحت دارد و تردیدی در آن نیست ولی متاسفانه این نیروی انتظامی است که مدام فرافکنی می کند و البته اکثر رسانه ها من جمله صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران !! را نیز با خود همراه کرده است و در مجلس نیز آنگونه که شواهد و قرائن نشان می دهد نفوذ قابل توجهی دارد و در مصوبات مجلس نیز نظراتشان لحاظ می گردد !
سرافراز و پاینده باشید.

بهروز حسین زاده ۶۶ اهر چهارشنبه 12 فروردین 1394 ساعت 19:52

با سلام و عرض ادب و احترام جناب سجادی عزیز و بزرگوار
بعید نیست چنین اتفاقی بیافتد البته از ماست که بر ماست , به نظر حقیر کاش که راهنمایی خودش بنویسه و از شر و فشار برخی همکارنماها که سند ماشین می نویسند خلاص بشیم

ارجمند گرانمایه جناب حسین زاده عزیز
مقدمتان گلباران و حضور سبزتان گرامی
حق با شماست متاسفانه همکارنماهایی که سند خودرو تنظیم می کنند بیش از سایرین شان و منزلت دفاتر را زیر سوال می برند و بیشترین تخلفات در زمینه تنظیم همین اسناد خودروست.
مانا و پاینده باشید.

همکار عزیز و گرامی سالی سرشار از شادی و سلامتی برایتان آرزومندم .
سردفتر اسناد رسمی 7 آبادان حمداله جمالی دوانی زاده

سلام همکار بزرگوار
ممنونم از لطف شما
سال 94 سال تحقق تمام رویاهایتان باد

سید رسول رسولی شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 20:05

فرهیخته گرامی *بسیار خرسندیم که در ماه اردیبهشت ، باآغاز فصل بهار ،هشتمین هم اندیشی و
گردهمایی وبلاگ نویسان حوزه دفاتر اسناد رسمی درجهت بررسی راهکارهای اتحاد و
همکاری سران دفاتر و دفتریاران کشور وبررسی علمی و صنفی مشکلات و تغییرات
فراروی دفاتر،به یمن و تبرک جویی از هشتمین امام معصوم و در تقارن با عید
مبعث نبوی* *از عصر روز چهارشنبه 23/2/1394 لغایت بعدازظهر روز شنبه 26/2/1394

مصادف با روز مبعث نبوی به مدت سه شب و دو روز در شهر مقدس مشهد برگزار می
گردد *

*حضور پرشور و ثمر بخش شما فرهیخته گرامی و رهنمودهایتان بسی مایه دلگرمی و
نشاط و پویایی جمعمان خواهد بود .*

*در صورت تمایل با ثبت نام در وبلاگ **http://hamayesh8.mihanblog.com*
<http://hamayesh8.mihanblog.com>* و یا **مفتخرمان خواهید ساخت .*

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد