مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند
مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند

آموزش تصویری حل مشکل عدم مشاهده تراکنش های (POS) اسفند 93

هنگام ارسال آمار فروردین سال 94 با مشکلی که روبرو خواهیم بود عدم مشاهده تراکنش های سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه اسفند 93 خواهد بود.مضافا بر اینکه در برنامه (POS) امکان تجمیع آمار تراکنش های اسفند 93 و فروردین 94 به صورت یک جا وجود نخواهد داشت که در این خصوص باید آمار تراکنش ها تا پایان اسفند 93 و فروردین 94 به صورت جداگانه ارائه گردد ولی جهت مشاهده تراکنش های اسفند 93 باید مراحل زیر طی گردد. 

یک - ابتدا وارد سایت http://sabt1.sep.ir شوید.

دو - در گوشه سمت چپ "گزینه ورود" را انتخاب و در هر دو قسمت شناسه کاربری و رمز ، همان شماره ترمینال دستگاه پوز را باید وارد نمائبد مگر این که رمز را تغییر داده باشید که در این صورت با رمز تغییر داده شده باید وارد سایت مذکور شوید.

سه - پس از ورود به سایت ، از منوی  "خدمات دفاتر"  گزینه  "تولید فایل نسخه 2"  و در لیست روبروی آن گزینه "تولید فایل تراکنش های قدیمی"  را مطابق شکل زیر انتخاب کنید.

چهار - در صفحه جدید ، گزینه "جستجوی فایل های آرشیو" را انتخاب کرده و در لیست نمایش داده شده ، روی گزینه "دریافت فایل" (مقایل گزینه فایل آرشیو تراکنش های سال1393) را کلیک کنید.

پنج - پس از دانلود فایل ، فایلی با نام SabtV2_1393.mdb مطابق تصویر زیر ایجاد خواهد شد.


شش - فایل تولید شده از پرتال را مطابق تصاویر زیر ، می بایست از داخل نرم افزار ثبت ، منوی امکانات و صفحه بارگذاری فایل تراکنش ها، بارگذاری و در انتها ذخیره نمائید تا امکان مشاهده از داخل نرم افزار و بصورت سالیانه فراهم گردد.



پس از ذخیره فایل دریافتی از سامانه به ترتیب مذکور ، پیام زیر را دریافت خواهید کرد که نشانگر انجام صحیح مراحل یاد شده است که پس از اتمام عملیات ، تراکنش های مربوط به سال 93 در نرم افزار دستگاه پوز قابل مشاهده خواهد بود.

 

البته روشی دیگر نیز آن است که فایل دریافت شده از سامانه را در مسیری که نرم افزار پوز نصب شده در داخل پوشه Data کپی نمائید ولی روش یاد شده بالا اصولی تر و سهل تر خواهد یود.

النهایه در صورتی که با وجود انجام صحیح مراحل یاد شده با خطای فایل مربوط به دفتر ثبت شده نیست یا خطاهایی از این دست برخورد نمودید دلیل آن خرابی فایل تراکنش های قدیمی است که در این صورت بایستی با شماره 84080-021 تماس حاصل نمایید تا فایل آرشیو قدیمی شما توسط کارشناسان ذیربط بازسازی شود در این صورت با انجام مجدد مراحل یاد شده مشکل شما رفع خواهد شد.

با تشکر : مهدی سجادی فر

نظرات 2 + ارسال نظر
لطیف فلاحی دوشنبه 24 فروردین 1394 ساعت 19:48 http://asnad6.mihanblog.com/

سلام همکار عزیزم اقای سجادی فر
البته چنانچه تاریخ ویندوز را یکسال قبل بزنید فایل مذکور در همان دفترخانه قابل روئیت است ونیازی به مراجعه به بانک سامان وآن همه دردسر نخواهد بود .........

درود بر فلاحی عزیز
شرمسار از پاسخ دیرهنگام
خواستم ابتدا خود نیز روشی را که فرمودید بیازمایم و سپس پاسخ دهم ولی چون قبلا از روش فوق استفاده کرده بودم و تراکنش های اسفند 93 موجود بود روش شما را نتوانستم بیازمایم ولی ظاهرا این روش هم پاسخ می دهد البته روشی که را ما عرض کردیم کار سختی نیست و سه سوته و با چند کلیک ساده انجام می شود
به هر تقدیر از توجه و دقت نظر شما سپاس بیکران دارم.سرافراز و پاینده باشید

الهه دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 10:23

سلام ممنون تاریخ برگردوندم درست شد

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد