مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند
مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند

متن قرارداد رهنی 4004 بانک ملی ایران


نظر باینکه  که در اینقرارداد مشتری نامیده می‏شود از بانک ملّی ایران شعبه .......... کد ...... مقیم .......... با نمایندگی و امضاء آقای .......... طبق معرفینامه شماره .......... که در اینقرارداد بانک نامیده می‏شود تقاضای تخصیص تسهیلات مالی و انجام معاملات بانکی نموده و بانک نیز با تقاضای مشتری موافقت کرده است و .......... (محل ملک مورد رهن) که در اینقرارداد راهن نامیده می‏شود و ملک موضوع اینقرارداد متعلق بخود را بعنوان تضمین تعهدات و بدهی مشتری در رهن بانک قرار داد ، اینقرارداد به منظور انجام درخواست مشتری بتاریخ ذیل منعقد و طرفین ملزم به انجام مفاد آن گردیدند.
  
ماده ‏(1) - بانک به موجب اینقرارداد موافقت نمود که مشتری در جهت انجام هرنوع عملیات و معاملات بانکی در امور تولیدی (صنعتی ، معدنی ، کشاورزی)/بازرگانی/خدماتی و سایر معاملات و عملیات بانکی و همچنین صدور ضمانتنامه‏ها به درخواست مشتری بوسیله بانک تا مبلغ .......... ریال از تسهیلات مالی و اعتباری بانک استفاده نماید و در عملیات و معاملات و قراردادهای خود با بانک و همچنین صدور ضمانتنامه‏ها به تقاضای مشتری توسط بانک ولو به دفعات طبق مقررات و قراردادهای مربوط تا مبلغ مزبور بعلاوه کارمزد و سود و خسارات متعلقه بشرح ماده پنج اینقرارداد به بانک بدهکار گردد.
 ماده ‏(2) - مشتری قبول و اقرار نمود که در صدور ضمانتنامه ولو کراراً و در عملیات و معاملات بانکی و معاملات وی با بانک اسناد و مدارک مربوط به قراردادهای منعقده فیمابین معتبر بوده و مطالبات بانک که ناشی از اسناد و مدارک و قراردادهای مزبور و یا صدور ضمانتنامه‏ها باشد مورد قبول مشتری خواهد بود. همچنین مشتری/راهن قبول و اقرار نمودند که بانک حق دارد مطالبات خود را که مربوط به قبل از انعقاد اینقرارداد است و دین مسلم و قطعی مشتری به بانک می‏باشد و مطالبات خود از مشتری را اعم از اینکه بابت تعهدات مشتری ناشی از هرنوع تسهیلات اعطائی خدمات بانکی به وی باشد یا ناشی از تعهدات او بابت هرنوع تضمین و ضمانت مشتری از تعهدات و بدهی اشخاص ثالث در قبال بانک باشد باستناد اینقرارداد را استیفاء و وصول نماید. مشتری/راهن قبول کردند که تنظیم اینقرارداد هیچگونه لطمه و خدشه ای به سایر اسناد و مستندات و مطالبات بانک وارد نخواهد ساخت و آن مستندات مطالبات بانک به قوت و اعتبار خود باقی است و مشتری و راهن حق هرگونه ایراد و اعتراضی را از خود سلب و اسقاط نمودند.
ماده ‏(3) - مشتری قبول و تعهد نمود بدهی خود بابت صدور ضمانتنامه‏ها و مستند به اسناد و مدارک و قراردادهای بانکی اعم از اصل و سود و کارمزد و خسارات متعلقه ناشی از هرنوع معاملات و تعهدات و بدهی بشرح ماده 2 را در هرحسابی که باشد تا میزان مبلغ مذکور در ماده یک اینقرارداد بعلاوه کارمزد و سود و خسارات متعلقه را که اعلام و اظهار بانک نسبت به مبلغ و میزان آن معتبر است در سررسید مقرر به بانک بپردازد و کارمزد و سود متعلقه ببانک بقرار مندرج در قراردادهای فیمابین محاسبه می‏شود که اعلام میزان آن از طرف بانک مورد قبول مشتری/راهن می‏باشد.
ماده‏ (4) - مشتری/راهن قبول و موافقت نمودند که در صورت عدم انجام تعهدات مشتری به شرح اسناد و مدارک و قراردادهای مربوط و به محض تخلف مشتری از هریک از مفاد قراردادهای منعقده علاوه بر حال شدن دین همان قرارداد کلیه بدهی و تعهدات مشتری در قبال بانک بابت کلیه مدارک و اسناد و قراردادها تبدیل به دین حال شده و بانک حق دارد نسبت به کلیه مطالبات خود باستناد اینقرارداد تا میزان مبلغ مندرج در ماده یک بعلاوه کارمزد ، سود و خسارات متعلقه را بصورت یکجا از مشتری مطالبه و در صورت عدم پرداخت از طریق صدور اجرائیه و یا به هرطریق قانونی دیگر که مصلحت بداند اقدام به وصول مطالبات نماید. صرف اظهار و اعلام بانک نسبت به تخلف مشتری از انجام تعهدات و پرداخت هرنوع بدهی مشتری مورد قبول مشتری/راهن خواهد بود و بانک حق دارد به تشخیص خود که به شرح فوق مشتری/راهن آنرا قبول نمودند برای وصول مطالبات خود از هرجهت و بابت اقدام به صدور اجرائیه بنماید و دفترخانه نیز بصرف اعلام بانک اقدام به صدور اجرائیه خواهد نمود.
ماده ‏(5) - مشتری با امضای اینقرارداد متعهد گردید علاوه بر بدهی معوق و تأدیه نشده روزانه مبلغ ............... ریال بازاء هرسه هزار ریال نسبت به بدهیهای تأدیه نشده جهت تأخیر و تخلف از ایفای تعهد و پرداخت بدهی به شرح اینقرارداد که بر ذمه وی تعلق می‏گیرد به بانک پرداخت نماید و توافق شد که هربار بانک از وجوه دریافتی یا وصولی بدواً خسارات تأخیر تأدیه موضوع این ماده را برداشت و پایاپای نماید.
ماده ‏(6) - بانک به تقاضای مشتری مبلغ ده هزار ریال قرض‏الحسنه برای مدت اینقرارداد به مشتری پرداخت و مشتری اقرار به دریافت آن نمود و متعهد گردید در پایان مدت مبلغ مزبور را به بانک مسترد دارد.
 ماده ‏(7) - مشتری/راهن بمنظور توثیق و تضمین بدهی و تعهدات و ضمانت خود و مشتری همچنین بمنظور تضمین تعهدات و ضمانت خود/مشتری در قبال بانک بابت قبول تعهدات دیگر آن بشرح اینقرارداد مال مذکور در ماده 14 را در رهن بانک قرار داد و به بانک حق و اختیار داد مطالبات خود از هربابت از مشتری را که ناشی از هرگونه تعهد و معامله و ضمانتنامه و تضمین او باشد از طریق اجرای ثبت از مورد رهن استیفاء و وصول نماید و به موجب اینقرارداد مشتری/راهن قبول و تأیید نمودند که مورد رهن علاوه بر اینکه وثیقه بدهی مشتری بابت قرض‏الحسنه دریافتی از بانک است تضمین و تأمین انواع عملیات و معاملات و تعهدات دیگر وی ناشی از اینقرارداد نزد بانک نیز می‏باشد و بانک حق و اختیار دارد کلیه مطالبات خود را طبق مندرجات اینقرارداد از مورد رهن استیفاء و وصول نماید و مادامیکه اینقرارداد فسخ و باطل نشده است مشتری/راهن حق هیچگونه نقل و انتقال نسبت به عین یا منافع مورد رهن از جمله سرقفلی را به هرصورت اعم از قطعی و رهنی و شرطی و صلح حقوق و اجاره و اقرار و وکالت و وصایت را نخواهد داشت. مشتری/راهن اقرار و اعتراف نمودند که عین و منافع مال مورد رهن بلا معارض بوده و در مالکیت و تصرف مشتری/راهن می‏باشد و مشتری ضمن عقد رهن موضوع اینقرارداد تعهد نمود چنانچه خلاف آن بعد از امضای اینقرارداد ثابت شود از عهده خسارات وارده بر بانک برآید.
 ماده‏ (8) - مشتری متعهد گردید مورد رهن مندرج در ماده 14 را در مقابل خطراتی که از طرف بانک تعیین می‏شود نزد بیمه گر مورد قبول بانک به نام و بنفع بانک به هرمبلغ و مدتی که بانک بخواهد بیمه نموده و بیمه نامه را همزمان با تاریخ امضاء اینقرارداد ببانک تسلیم نماید همچنین نامبرده متعهد است نسبت به تجدید بیمه نامه رأس انقضاء سررسید بیمه نامه بصورتی اقدام نماید که مورد رهن در طول مدت رهن از پوشش بیمه خارج نشود و بیمه نامه جدید را حداکثر ظرف مدت پنج روز از انقضای مدت بیمه نامه قبلی ببانک تسلیم نماید در غیر اینصورت بانک حق دارد مورد رهن را به هزینه مشتری معادل یکصد و سی درصد مانده بدهیها و تعهدات مشتری بیمه نماید و مشتری متعهد به پرداخت هزینه بیمه می‏باشد و مکلف است بمحض مطالبه بانک ببانک بپردازد و در صورت عدم پرداخت بانک می‏تواند مبلغ مزبور را جزء مطالبات خود از مشتری منظور نماید. اقدام به بیمه از طرف بانک اختیاری است و هیچگونه تعهد و مسئولیتی را از این لحاظ در برابر مشتری/راهن بعهده بانک نیست. در صورت بروز خطر یا خطراتی که مورد رهن در مقابل آن بشرح فوق بنفع بانک بیمه شده خسارت دریافتی توسط بانک از بیمه گر وصول خواهد شد و نسبت به میزان خسارت دریافتی که مورد توافق بین بانک و بیمه گر قرار گیرد مشتری/راهن حق هرگونه ایراد و اعتراضی را از خود سلب و ساقط نمود.
 ماده‏ (9) - مشتری/راهن بدینوسیله تعهد نمود که از اقداماتی که باعث کاهش بهای مورد رهن باشد خودداری نماید و بانک حق دارد هرموقع که لازم بداند مورد رهن را بوسیله ارزیاب خود ارزیابی نماید.
ماده ‏(10) - مشتری ضمن عقد رهن موضوع اینقرارداد و بصورت غیر قابل برگشت به بانک حق و اختیار داد که مبالغ پرداختی مشتری ببانک را بابت هریک از دیون نامبرده به تشخیص بانک منظور دارد.
 ماده ‏(11) - مدت اینقرارداد .......... سال کامل خورشیدی از تاریخ انعقاد می‏باشد و مادامیکه مشتری کلیه تعهدات خود بشرح ماده 2 را در مقابل بانک انجام نداده و مطالبات بانک را از هرجهت و بابت نپرداخته اینقرارداد بقوت و اعتبار خود باقیست و به تقاضای کتبی مشتری و موافقت بانک مدت اینقرارداد قابل تمدید است و در صورت تمدید نیز کلیه تعهدات مشتری/راهن بشرح اینقرارداد بقوت و اعتبار خود باقی است.
ماده ‏(12) - مشتری ضمن عقد رهن موضوع اینقرارداد شرایط عمومی حساب سپرده قرض‏الحسنه جاری بانک را که جزء لاینفک اینقرارداد است قبول و امضاء نمود و ضمن عقد مزبور بانک ملّی ایران را وکیل بلاعزل خود نمود و بنابراین ببانک حق و اختیار داد که بانک مطالبات خود ناشی از اسناد و مدارک و قراردادهای فیمابین موضوع اینقرارداد و هرنوع مطالبات خود را از موجودی حسابها و سپرده‏های متعلق به مشتری نزد خود و هریک از شعب و واحدهای بانک ملّی ایران و سایر بانکهای کشور تأمین و برداشت نماید.
ماده ‏(13) - هزینه‏های ثبت اینقرارداد و هزینه‏های وصول مطالبات بانک از هرجهت و بابت (دستمزد کارشناسان ، حق‏الوکاله وکیل و نماینده قضائی در تمام مراجع و مراحل ، هزینه‏های دادرسی ، ثبتی ، اجرائی و غیره) کلاً بعهده مشتری است و مشتری/راهن هرگونه اقدامات اجرائی بانک از طریق اجرای ثبت و صدور اجرائیه و یا مراجعه به مراجع دیگر را تا وصول مطالبات بانک از هرجهت و بابت قبول نمود.
ماده ‏(14) - مورد رهن عبارتند : .......... .
ماده ‏(15) - هرگونه عرصه و اعیانی و تأسیسات و ابنیه و مستحدثات که به مورد رهن اضافه و الحاق شود اعم از متصل و منفصل و نیز امتیازات تلفن و آب و برق و گاز من حیث‏المجموع جزء مورد رهن است و مانع اجرای ماده 34 اصلاحی قانون ثبت نخواهد بود و نیز تمامی مورد رهن تا پرداخت کلیه بدهی اعم از اصل و کارمزد و سود و سایر خسارات متعلقه در رهن بانک باقی است. چنانچه قبل از فسخ اینقرارداد شهرداری یا هرسازمان و مؤسسه دیگری بخواهد باستناد مقررات و قوانین مربوط برای احداث یا توسعه خیابان ، کوچه ، معبر یا جاده یا اجرای طرحی قسمتی یا تمام مورد رهن را جزء خیابان ، کوچه ، معبر یا جاده یا طرح مربوط قرار دهد و یا آنرا به هرعنوان تملک نماید بانک ضمن عقد رهن موضوع اینقرارداد وکیل بلاعزل مشتری/راهن است تا از طرف مشتری/راهن آن قسمت را به بهائی که با شهرداری یا سازمان یا مجری طرح مزبور توافق می‏نماید به مرجع مربوطه واگذار نماید و عندالاقتضاء مصالح ساختمانی آنرا بهرشخص و بهرقیمت و بهرترتیبی که بخواهد به فروش برساند و بهاء و عایدی موضوع این ماده را بابت قسمتی از مطالبات خود بشرح اینقرارداد محسوب دارد و نیز در انجام کلیه تشریفات واگذاری مورد رهن به شهرداری یا سازمان یا مجری طرح مربوط و فروش مصالح ساختمانی اعم از امضای اسناد و دفاتر و سایر امور مربوط دارای اختیار تام و نامحدود است و از هرجهت قائم مقام مشتری/راهن است و مشتری/راهن متعهد گردید ظرف مدت پنج روز پس از اخطار کتبی بانک سند مالکیت مربوط به مورد رهن را ببانک تسلیم نماید.
ماده ‏(16) - مورد رهن تحویل بانک گردید و مجدداً بصورت امانت به تصرف مشتری/راهن داده شد. مشتری/ راهن بدینوسیله متعهد شد که از هرگونه اقدامی که مغایر مقررات شهرداری و یا سایر مراجع ذیربط است و در صورت انجام استیفای مطالبات بانک را از مورد رهن با اشکال مواجه نماید خودداری کند در غیر اینصورت بانک ضمن عقد رهن موضوع اینقرارداد وکیل بلاعزل مشتری/راهن است تا از طرف مشتری/راهن نسبت به تأدیه جرائم مورد مطالبه شهرداری و یا سایر مراجع ذیصلاح اقدام و آن مبالغ پرداختی را جزء مطالبات خود منظور نموده و از محل مورد رهن و هرنوع دارائی و اموال مشتری مطالبه و وصول نماید و هرگونه پرداختی در این رابطه به عمل آید مورد قبول مشتری/راهن می‏باشد و مشتری/راهن بدینوسیله حق هرگونه اعتراض و ایراد را از خود سلب و اسقاط نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد