مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند
مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند

باز هم سم پاشی و سوء تبلیغ علیه دفاتر اسناد رسمی

متاسفانه مطلبی در برخی از سایت ها علیه دفاتر اسناد رسمی و در حمایت از راهور به صورت موذیانه و به ظاهر در جهت حمایت از مردم منتشر گردیده که عینا به حضور ایفاد می گردد.
در ضمن لینک سایت های ناشر این مطلب قرار داده می شود و از همکاران استدعا دارد با مراجعه به سایت های زیر اعتراض خود را با ذکر مستندات قانونی به طرح چنین مطالبی اعلام دارند.البته درج نظر فقط در لینک اول مقدور است.
http://www.ghatreh.com/news/nn17351833
http://www.payamenaft.com/telex-25478.html
http://www.parset.com/FaNews/2704714_azar_mardam_dar_dafatr_sabt_asnad_khodro.html
آزار مردم در دفاتر ثبت اسناد خودرو
پیام نفت:ترابر نیوز:مردم باید هر روز به دنبال یک کار اداری در شهر شلوغ و پر ترافیک سرگردان باشند و بر شلوغی و ترافیک بیافزایند روزی برای تعویض شناسنامه روز دیگر برای تعویض کارت ملی برای تعویض کارت پایان خدمت برای تعویض گواهینامه و ده ها مشکلی که بوروکراسی آزار دهنده ایران برای ملت بوجود می آورد. یکی از این بازی ها انتقال سند خودرو است. در حالی که برای تعویض پلاک و دربافت کارت خودرو تمامی مدارک مورد نیاز تحویل می شود برای انتقال سند نیز این کاغذ بازی ها تکرار می شوند گویی مردم علاف و بازیچه دست عده ای خاص شده اند. دفاتر ثبت اسناد با برقرار ارتباط با سیستم رایانه ای پلیس می توانند تمامی مدارک را بصورت شبکه ای مشاهده کنند و اینقدر مردم را آزار ندهند. گاهی افراد مسیر های طولانی را چند بار از آن سر شهر به یک دفتر خانه که نزدیک منزل فروشنده خودرو است می روند تا مدارک خود را که همراه نداشته یا فراموش کرده اند آورده و تحویل دفاتر ثبت اسناد دهند در حالی که با سیستم های جدید روز و اتصال به سایت انترنتی تعویض پلاک همه این مدارک در آن وجود دارد. آقایان باید کمی خود را زحمت دهند تا صدها هزار نفر به زحمت مضاعف گرفتار نشوند.
نگارنده یک روز مرخصی گرفته و برای دریافت سند خودرو به دفترخانه رفتم حدود یک 1.5 ساعت وقت گذاشتن تا به دفترخانه رسیدم آنجا گفتند این مدارک را باید بیاوری و در مجموع آن روز بنده تا ظهر کاملا ضایع شد برای هزاران نفر در روز این روند زجر آور تکرار می شود. آیا این ظلم نیست. اینکه عده  قلیلی در دفتر اسناد پیگیری نمی نمایند تا به سایت پلیس مرتبط شوند و اینگونه فعالیت ها و مدراک از طریق اینترنت یا اینترانت دریافت شود این همه مردم را آزار می دهند.
امید وارم هر چه سریعتر اینگونه مشکلات حل شود تا مردم کمتر رنج تحمل نمایند و تردد در شهر کمتر شود و کمی بر آرامش مردم افزوده شود نه اینکه هر روز به نوعی آرامش مردم سلب گردد.
به گفته معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا با ابلاغ آیین‌نامه اجرایی ماده  29 قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی ، بر این اساس ثبت نقل و انتقال خودروها در دفترخانه‌ها اختیاری است و هیچ‌گونه الزامی در این خصوص برای مالکان خودروها وجود ندارد.
اما در عمل برای خرید و فروش خودرو باید خودرو سند داشته باشد و اینگونه مردم سرگردان شده یا به زحمت می افتند
مدارک لازم جهت نقل و انتقال خودرو مدارک لازم برای نقل و انتقال خودرو ۱: حضور متعاملین(فروشنده و خریدار)یا وکیل قانونی آنها ۲:اصل و کپی سند کمپانی(شرکت تولید کننده خودرو)یا مجوز گمرکی ۳:اصل و کپی سلسله انتقالات خودرو (بنچاق دفتر خانه) ۴:تاییدیه نقل و انتقال  خودرواز مراکز تعویض پلاک ۵: اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی فروشنده و خریدار ۶:اصل و کپی کارت پایان خدمت  فروشنده و خریدار(متولیدین ۱۳۳۸ به بالا )  (توضیح مفصل در کادر پایین ۷:کپی معتبربیمه نامه شخص ثالث ۸: کپی پشت کارت سوخت خودرو ۹:ارائه اصل و کپی مفاصاحساب عوارض شهرداری تا تاریخ تنظیم سند         

نظرات 7 + ارسال نظر
فرامرز جمشیدی سه‌شنبه 17 دی 1392 ساعت 22:42 http://www.bonchaagh.blogfa.com

همکار ارجمندم ؛ جناب آقای سجادی فر
سلام و عرض ادب و احترام
همانگونه که می دانید ثبت اسناد خودرو در دفاتر اسناد رسمی اختیاری ( نیست ) ! قانون هم در این زمینه علیرغم سعی و تلاش نیروی انتظامی به تصویب رسیده است ! نظر ریاست قوه قضاییه و رئیس کمیسیون حقوقی مجلس نیز موءید همین مطلب است .
نباید به هیجان بیاییم و کافی است در مقابل اظهارات مقامات انتظامی و خبرنگارانی که در راستای نظر نیروی انتظامی قلم فرسایی می کنند به درج مستندات قانونی بپردازیم .
ارادتمند : جمشیدی

سلام بر استاد بزرگوار
حضور پر فیضتان را ارج نهاده و از اظهار نظر شما بی نهایت سپاسگزارم
باور بفرمائید بنده اتفاقن اهل هیجان نیستم و بسنده کردن به درج عین مطلب سایت های مورد اشاره در این پست نیز شاهدی بر این مدعاست و از قضا قصد بنده از درج این مطلب این بود که همکاران با مراجعه به این سایت ها مستندات قانونی خود را ذکر نموده و عالمانه به ایردات برخی از رسانه ها پاسخ دهند و لاغیر و به نظر می رسد عدم پاسخ گویی به سم پاشی برخی از رسانه ها آن ها را جری تر نموده و موجب خواهد شد در نزد عوام چهره حق به جانبی به خود بگیرند و لذا پاسخ گویی به طرح چنین شبهاتی را بر خود فرض می دانم همانگونه که‌ اگر به لینک اولی که گذاشته شده مراجعه فرمائید خواهید دید که استاد ارجمندم جناب طباطبایی عزیز نیز به سایت مرقوم مراجعه و در قسمت نظرات به این مطلب پاسخی در خور داده اند و این نشان از احساس مسولیت این بزرگوار بوده است و لذا هدف از انتشار این مطلب اطلاع رسانی بوده تا همکاران با حضور در آن سایت به مطلب مرقوم پاسخ دهند.
در ضمن باید عرض کنم حتی به فرض محال در صورت حذف اسناد خودرو از چرخه دفاتر اسناد رسمی حقیر متحمل هیچ خسارتی نخواهم شد چرا که براحتی می توان با تنظیم دو یا سه سند در ماه به راحتی وداع نموده و عطایش را به لقایش بخشید ولی احساس مسولیت ، بنده را به درج این مطلب واداشت. با تشکر و احترام

دفتر اسنادرسمی 30 دماوند پنج‌شنبه 19 دی 1392 ساعت 16:17 http://www.asnade30.ir

با سلام
جناب آقای سجادی فر عزیز
اگر چه به لینک مورد نظر مراجعه ونظر دوستان را تایید کرده وخود نیز نظری دادم که اطمینان دارم منتشر نمی شود ولی باز نتوانستم از ابراز تشکر( به خاطر احساس مسئولیتی که دارید) در این پست خودداری کنم.
از جناب عالی واستاد طباطبایی ممنونیم.

سلام جناب حسینی عزیز
شما و سایر دوستان بر اساس تعهد و احساس مسولیتی که دارید به سایت مورد نظر مراجعه و ضمن دادن رای موافق به نظر استاد طباطبایی و حقیر نظرات صائب خود را نیز ارایه نمودید که در حال حاضر 14 نظر در صف انتشار است و این بسیار عالی است شما اگر به سایر مطالب سایت مرقوم سری یزنید برای هیچ کدام نظری درج نگردیده اما برای نظراتی که در خصوص این مطلب ارایه گردیده صدها رای موافق ثبت گردیده و این واقعن حیرت انگیز است و مردم در چنین مواردی به راحتی متوجه می گردند که مطلبی که نگاشته شده فاقد وجاهت قانونی بوده که اهل فن چنین آن را مورد نقد قرار داده اند واقعن به داشتن همکارانی متعهد چون شما به خود می بالم در ضمن در مورد نظری که داده اید بعید نیست که باز نشر گردد به هر تقدیر از این همه حمیت و احساس مسولیت شما و سایر بزرگواران بی نهایت سپاسگزارم یا حق

سلامت جمعه 20 دی 1392 ساعت 10:02

سلام :اگه دنبال این هستید که کامنت گذار را در عدم به روز رسانی وبلاگ سردفتران ودفتریاران مازندران که در وبلاگ بنچاق شما ندانسته انرا به این کامنت گذار منسب کردید برای تنویر فکر شما(در کمترین حد ان) توجه حضرت شما را به وبلاگ سردفتران قائمشهر دفتر12 اقای رضایی جلب مینمایم.این موارد فقط اندکی از بی مهری ایشان است به جامعه مازندران وهنوز هم که هنوزه هیچ پاسخی به شخصی نداده اند نه به کانون ونه به جامعه منتخب قانونی ونه به سایر مراجع لطفا" قبل از اینکه پیش داوری نمانید تحقیق بیشتر بفرمایید

سلام همکار فرهیخته و بزرگوار
حقیر با اطلاع از عدم بروز رسانی وبلاگ سردفتران و دفتریاران مازنداران - دیاری که نام آن تداعی کننده وجود کاتبان بالعدلی است که همیشه در جهت اعتلای جایگاه کتابت پیشرو بوده اند – به وبلاگ مرقوم مراجعه و در اولین پست آن متوجه کامنتی شدم که فارغ از انگیزه و سبب ، آن را خلاف شئون کتابت و اخلاق حرفه ای یافتم .
بنده در جایگاهی نیستم که قضاوت نمایم و به هیچ عنوان در صدد قضاوت نیز نبود و نیستم تا نیازی به تحقیقات بیشتری بوده باشد فقط ادبیات به کار رفته در آن کامنت را مناسب شان اهالی این حرفه مقدس نیافتم چرا که حقیر با رفتارهایی در فضای مجازی که به نحوی جایگاه کتابت را تنزل می دهند موافق نبوده و نیستم و گرنه بنده نه شما را می شناسم نه طرف مقابل را ، که بخواهم قضاوتی نیز کرده باشم
فقط گلایه ام پرده برداشتن از برخی مسائل است در این فضای مجازی ، فضایی که در منظر عموم مردم است چرا که عامه مردم قطعن با جستجو در فضای مجازی در جهت رسیدن به حل مشکلات اسنادی خود به وبلاگ های من و شما خواهند رسید آیا زیبنده است تا به عینه ببیند روابط بین اهالی کتابت که قرار است به آن ها اعتماد کنند و خصوصی ترین مسائل خود را نیز با ایشان در میان بگذارند و آن ها را محرم اسرار خود بدانند به این منوال است ؟
آیا زمانی که مشاهده کنند اهالی این حرفه با چنین الحانی هم دیگر را مورد خطاب قرار می دهند آیا آن ها را قابل اعتماد خواهند یافت؟ اگر در بین ارکان اصلی اهل کتابت اختلاف نظری باشد آیا باید به بیرون درز کند آن وقت مردم نخواهند گفت کسانی که اسرار خود را برای عامه مردم فاش می کنند چگونه محرم اسرار دیگران خواهند بود!
همکار بزرگوار فضای مجازی محملی است برای تضارب افکار و آرا و مسائل خصوصی نباید عمومی شوند حقیر از قضا فضای مجازی را محملی برای مهروزی می دانم و خیلی خوشحالم از این که در این فضا با بزرگوارانی چون شما آشنا می شوم و از حضورتان مستفیض می گردم برای شما دوست و همکار بزرگوار آرزوی توفیق روز افزون دارم و امیدوارم توفیق زیارتتان نیز نصیب این حقیر گردد.

قطره جمعه 20 دی 1392 ساعت 13:28

با سلام و احترام به دوستان بزرگوار

با ورود سیستم ثبت آنی فلسفه تعویض پلاک چیه وقتی به راحتی میشه مالک خودرو رو شناسایی و رهگیری کرد ، هزینه های رفت و آمد مردم به خارج از شهر و اتلاف وقت و پرداخت هزینه برای 1 ذره حلبی ( پلاک خودرو ) و وکالت تعویض پلاک رو میتوان از دوش ملت برداشت و با یک بار حضور در دفترخانه مالکیت خودرو رو انتقال داد. یک خودرو باید یک مالک (خریدار یا خریداران ) داشته باشه نه یک مالک پلاک هم داشته باشه .
نیروی انتظامی خیلی دلسوزه مردمه به نمایندگان مردم پیشنهاد بده که نمایندگان طرح حذف مالیات نقل و انتقال و حق ثبت بر خودرو رو در مجلس ارائه و تصویب کنند تا ببینیم هزینه سند چقدر میشه ، نه مردم رو روانه راهروی دادگاه کنه . (( چون هزینه دادگاه بصرفه تره برای مردم )).

سلام بزرگوار
حضورتان را ارج نهاده و قدردان الطاف شما هستم و از اظهار نظر شما کمال تشکر را دارم.
سرافراز و پاینده باشید
یا حق

جمشیدی شنبه 21 دی 1392 ساعت 08:48 http://bonchaagh.blogfa.com

بسم الله النور

استاد ارجمند ، همکار گرامی ، دوست خوبم

سلام و عرض ادب و احترام

بدینوسیله از حضور گرم و صمیمانه شما در جشن تولد "بنچاق" تشکر می کنم . امیدوارم این طفل نوپا ، تحت توجهات حضرتعالی با گام هایی استوار در راه اعتلای شأن دفاتر اسناد رسمی و اطلاع رسانی ، قدم بردارد .

با احترام فراوان

ارادتمند : جمشیدی

درود بر استاد جمشیدی عزیز
اینکه عزیزی فرموده بود بنچاق ادبیات وبلاگ نویسی حوزه دفاتر اسناد رسمی را تغییر داد واقعن سخن بجائیست و بنده به این مسئله باور دارم چرا که شما با تسلطی که به شعر دارید و نیز با بیان نغز و قلم شیوایتان فضای وبلاگ نویسی حوزه دفاتر اسناد رسمی را بسیار تلطیف نموده اید و این موفقیت بزرگی است بنده به نوبه خود به شما تبریک عرض می کنم بنچاق خانه امید ماست و قطعن هر روز پربار تر از دیروز خواهد بود انشاالله

بنده خدا شنبه 21 دی 1392 ساعت 20:23 http://atrevesaal.blogfa.com

سلام دوست عزیز . خدا قوت . عیدت مبارک. یه پست جدید گذاشتم تو وبم . خوشحال میشم بیای سر بزنی . نظر یادت نره . . .

سلام یزرگوار
ای به روی چشم
همین الان

سلامت سه‌شنبه 24 دی 1392 ساعت 22:24

سلام ولی جدا" قاضی خوبی هستید....جالبه یک بار دیگه بیانات خود را بخوانید ببینید ایا قضاوت نکردید؟ به هر روی از احساس مسوولیت ان جناب ممنونم .بهتر است در مورد فرد مد نظر نه دفاع نه تکذیب و غیر ان چیز ی گفته نشود.مانا بمانید و موید

با سلام و تحیت
جناب آقای سلامت همکار بزرگوار از حضور شما در مدونات کاتب سپاسگزارم و امیدوارم همیشه و در هر حال ما را از نظرات صائب خود بهره مند سازید.پیروز و سرافراز باشید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد