مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند
مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند

معرفی استاد ارجمند و پیشکسوت جناب آقای عبدالجواد انوری


جناب آقای آقاصفری

نایب رئیس محترم کانون سردفتران و دفتریاران
و مسئول محترم روابط عمومی کانون

با سلام ، احتراماً ؛ عطف به نامه شماره 1303-18/10/92 به استحضار جناب عالی می رساند حسب وظیفه ایی که برای اینجانب ایجاد گردیده و نه بعنوان یک همکار و مسئول روابط عمومی جامعه سردفتران و دفتریاران استان زنجان بلکه بعنوان یک شهروند به عرض می رساند یکی از همکاران ارجمند شریف این استان که شخصیتی بس تأثیرگذار و با سابقه ای بیش از 30 سال در کسوت سردفتری و دفتریاری فعالیت نموده اند و در بین همکاران با سابقه ترین همکار شاغل محسوب می گردند.

- دارای سابقه ای درخشان در امر سردفتری  ، همیشه سعی و تلاش ایشان در انجام امور بنحو صحیح و درست آن بوده و می باشد .
- با مقبولیت عامه که حسن شهرت ، امانتداری و سلامت در رفتار نه تنها زبان زد عام است بلکه در بین همکاران نیز همیشه مثال زدنی است داستانی از یکی از کارمندان ارشد یکی از بانکهای استان زنجان در خصوص ایشان نقل می کنم که بیان داشتند : همیشه در مورد اسناد رهنی ارسالی به دفترخانه ایشان ، ما در خصوص امضاء و موارد اسناد رهنی مشکل داشتیم و از سردفتر محترم  درخواست می نمودیم  که با ما همکاری نماید -به شکلی که ما بانکی ها دوست داریم- هیچ وقت برخلاف مقررات را قبول ننمودند. تا متن سند و مدارک را دقیق کنترل نمی نمودند سند را تنظیم نمی کردند  و کوچکترین اشکال را نیز متذکر و در خواست رفع آن را می نمودند( بر عکس بعضی همکاران که چنین مواردی را بدیده همکاری نگریسته همکاری نموده و می نمایند حتی به هر نحو که بانک درخواست نماید) اما پس از گذشت سالیان دراز و متمادی متوجه شده ام که کار ایشان درست بوده  و بانک حتی یک مورد هم در اسناد ایشان اشکال و ایراد ندیده است ( در حالیکه در مورد همکاران سردفتر دیگر هنوز هم با مشکل مواجه ایم و بعضی از آنها در راهرو های دادگاه ها و اجرای ثبت در جهت حل آن هستیم).
- احترام به مقام اساتید خود و با نیکی یاد کردن از آنها . وبیان تجربیات و راهکارها و نظریات 
- نظم و انضباط نیز در کار ایشان نیز قابل ستودنی است که هیچ وقت در جلسات جامعه یا سایر امور دیر ننموده اند و اگر کاری یا پیش آمدی بود سریعاً اطلاع رسانی نموده اند در وقت شناسی و احترام به همکاران زبان زد هستند.
- عدم غیبت پشت سر دیگری ، و تا زمانی که موضوع برای ایشان ثابت نشده اظهار نظری نمی کنند مگر اینکه به یقیین برسند.
- نکته بینی و دقیق بودن ایشان که اگرسئوالی از ایشان پرسیده شود حتی بصورت خیلی ساده و گذرا بعد از چندی که حتی خود شخص سوال کننده یادش رفته موضوع چه بوده دنبال جواب بوده اند و جهت رفع مشکل نظر خود را اعلام می داشتند.
- صبر و شکیبایی و خوددار بودن ایشان و اینکه همیشه در همه حال ادب و نزاکت و نیز لبخند از لبان ایشان دور نیست .
- علاوه بر خوش سیمایی همیشه آراسته هستند حتی یکبار ایشان را غیر این ندیده ام .
-  خوش فکر و نظریاتشان همیشه راه گشا بوده و هست.
- حامی مظلوم هستند و ابایی از بیان حقیقت ندارند هر چند به ضرر ایشان باشد.
- اهل مطالعه و تحقیق هستند .
-  حامی همکاران سردفتر و دفتریار و با همکاران در جهت پیشبرد و اهداف جامعه سردفتران استان و کلاً امر سردفتری اسناد رسمی  همکاری تنگاتنگی داشته و دارند حتی هزینه های مالی را نیز بدون هیچ چشم داشتی تقبل نموده و مینمایند.
- رهنمودهای ایشان اعم از علمی ، فنی ، حقوقی و معنوی همیشه و همه حال یاری رسان بوده و هست.
در  یک جمله ؛ انسانی مودب  ، باوقار ،  با اخلاق  ، با وجدان ، تلاشگر ، صبور ، عالم ، عادل  ، سلیم النفس  ، شجاع  و صحیح العمل بوده  و  هستند.

ایشان کسی نیستند جز استاد ارجمند جناب آقای عبدالجواد انوری سردفتر معزز و معظم  دفتر اسناد رسمی 7 زنجان و هم چنین رئیس هیأت مدیره جامعه سردفتران  و دفتریاران استان زنجان می باشند و فقط من باب تذکر و مصداق حدیث شریف  «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» وظیفه خود دانستم حداقل جهت یادآوری نیز تقدیر ، قدردان ذره ایی از زحمات و نعمات این شخصیت عالی قدر ، خدمت شریف عرض نمایم . ضمنا از زحمات وتلاشهای شما همکار و استاد گرانقدر و تمامی همکاران محترم کمال تشکر و قدردانی را دارم .


با تجدید احترامات فائقه
سردفتر اسناد رسمی شماره 30 زنجان و
مسئول روابط عمومی جامعه سردفتران استان زنجان
سعید نصیری

منبع : برگرفته از ایمیل جناب آقای احمد علی سیروس
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد