مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند
مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند

نمونه قرارداد رهنی بانک کشاورزی


نظر باینکه شرکت........ با نمایندگی ...... با مشخصات و نشانی مرقوم که از این پس اختصارا" مشتری نامیده میشود و ....... با مشخصات و نشانی صدر الذکر که از این پس اختصارا" راهن نامیده میشود از بانک کشاورزی ...... (تمام شعب بانک عندالاقتضاء در حکم واحد هستند) با مشخصات فوق الذکر و با نمایندگی آقای ...... با مشخصات یاد شده برابر معرفینامه شماره ..... مورخ ..... که از این پس بانک نامیده میشود تقاضای تخصیص تسهیلات مالی و انجام معاملات بانکی براساس قانون عملیات بانکی بدون ربا را داشته و بانک نیز با تقاضای وی موافقت نموده است این قرارداد بمنظور انجام درخواست مشتری منعقد و طرفین ملزم به انجام مفاد آن گردیدند.

  تبصره: صاحبان امضاء مجاز شرکت (نامبردگان فوق) صرف نظر از سمت و مشارکت خود در شرکت مشتری ،اصالتا" کلیه دیون و تعهدات ناشی از این قرارداد را منفردا" و متضامنا" با شرکت تقبل و تعهد نمودند.

ماده یک: مبلغ قرارداد: بانک بموجب این قرارداد موافقت نمود که مشتری در جهت اجرای طرحهای مختلف بانکی مبلغ ......... میلیون ریال  از تسهیلات مالی بانک در قالب عقود اسلامی مندرج در قانون عملیات بانکی بدون ربا و بر اساس ضوابط بانک استفاده نماید و مشتری در عملیات و معاملات و قراردادهایی که با بانک منعقد نموده و یا می نماید  و از این پس اختصارا" قراردادهای فرعی نامیده می شود تا مبلغ مزبور بعلاوه کارمزد و سود و خسارت متعلقه به بانک بدهکار گردد. توضیح اینکه تضمین تعهدات و دیون اشخاص ثالث در قبال بانک و استفاده از سایر خدمات اعتباری بانک نظیر صدور ضمانت نامه یا گشایش اعتبار اسنادی و امثالهم نیز مشمول دیون موضوع این قرارداد خواهد بود.
ماده دو-تعهدات: جزئیات تسهیلات موردنظر و تعهدات مشتری در قراردادهای فرعی تعیین گردیده است. دراجرای تعهدات و اعطای تسهیلات مذکور (پس از تصویب بانک) و در طول اعتبار قرارداد حاضر ،طرفین می توانند در قالب عقود اسلامی هر تعداد قرارداد که لازم باشد (تحت عنوان قرارداد فرعی) منعقد نمایند.
ماده سه: سررسید: مشتری اقرار نمود که ذمه وی به میزان مندرج در ماده یک در قبال بانک مشغول بوده و مبلغ مذکور دین عندالمطالبه وی به بانک می باشد لیکن بانک می تواند برابر قراردادهای فرعی سررسیدهای جدید تعیین نموده ویا با توافق طرفین ،سررسیدهای مذکور را تغییر داده یا تمدید نماید.این امر ناقض حق قانونی بانک در مطالبه طلب و صدور اجرائیه یا اقدامات قضایی درهرزمان نخواهد بود.
ماده چهار-زمان: مدت حق استفاده مشتری از اعتبار این قرارداد جهت تنظیم قراردادهای داخلی از تاریخ تنظیم لغایت ده سال تعیین گردید و مادام که مشتری کلیه تعهدات موضوع این قرارداد و سایر قراردادهای فرعی را انجام نداده و مطالبات بانک ناشی از قراردادهای مرقوم را تصفیه ننموده است الزامات این قرارداد به قوت و اعتبار خود باقیست.
ماده پنج-شرایط: مشتری ضمن عقد رهن موضوع ماده 7 اجرای کلیه مواد قرارداد حاضر ،خصوصا" شرایط زیر را تقبل نمود. 1-مشتری ضمن قرارداد حاضر تا تسویه کامل بدهی خود ناشی از قراردادهای فرعی با شرط عدم عزل و عدم ضم امین و وکیل و غیره به بانک تفویض اختیار و وکالت نمود که پرداختیهای وی را بابت هر یک از قراردادهای فرعی که صورت گرفته باشد براساس دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی به نسبت اصل , سود , سود بعد از سر رسید و سایر هزینه ها و متفرعات منظور نماید. 2-درصورت عدم پرداخت اقساط پیش بینی شده در قراردادهای فرعی در سررسیدهای مقرر از تاریخ سررسید تا تاریخ تصفیه کامل اصل بدهی مبلغی بر ذمه مشتری تعلق خواهد گرفت. از این رو مشتری با امضاء این قرارداد متعهد گردید، علاوه بر بدهیهای تادیه نشده خود به بانک مبلغی معادل نرخ سود متعلقه (مذکور در شرط 3) به اضافه 6 درصد در سال نسبت به مانده بدهی برای هر سال به بانک پرداخت نماید.به همین منظور مشتری ضمن قرارداد حاضر به نحو غیرقابل برگشت به بانک اختیار داد که از تاریخ سررسید تا تاریخ تسویه کامل مانده بدهی ،بانک معادل مبلغ یاد شده را از هرگونه وجوه دیگر نامبرده نزد بانک برداشت و یا به همان میزان از سایر دارائیهای مشتری تملک نماید. 3-نرخ سود مورد انتظار/کارمزد تسهیلات بانک معادل 18 درصد در سال تعیین شده است که برابر قراردادهای فرعی منعقده قابل افزایش یا کاهش می باشد.
ماده شش-ضمانت اجرای عدم تعهدات: درصورتیکه مشتری از هریک از تعهدات قرارداد حاضر یا قراردادهای فرعی تخلف نموده یا هریک از اقساط بدهی خود را در سررسیدهای مقرر پرداخت ننماید کلیه دیون موجل وی به بانک تبدیل به دین حال شده و بانک حق دارد مطالبات خود ناشی از تمامی قراردادهای منعقده اعم از اقساط گذشته و آینده و متفرعات که بر ذمه مشتری مستقر شده است را طبق دفاتر و اسناد خود از طریق صدور اجرائیه یا هر طریق قانونی دیگر که صلاح بداند مطالبه و وصول نماید. اظهار و اعلام بانک در وقوع تخلف از تعهدات یا تاخیر در پرداخت اقساط یا میزان طلب (اعم از اصل یا فرع) مورد قبول مشتری بوده و برای ادارات ثبت و عنداللزوم مراجع قضایی کافی و معتبر خواهد بود. مشتری حق هرگونه اعتراض در این خصوص (تشخیص تخلف و اقدامات اجرایی بانک) را از خود سلب و اسقاط نمود. تبصره1: منظور از متفرعات در این قرارداد خسارت تاخیر تادیه وجه التزام عدم انجام تعهدات ،سود مورد انتظار، کارمزد، هزینه بیمه، هزینه های اجرایی، هزینه های دادرسی و حق الوکاله وکیل و سایر هزینه ها و عوارض قانونی است که بانک جهت وصول مطالبات خود متحمل میگردد و مشتری با امضاء قرارداد حاضر ،پرداخت هزینه های مذکور را تقبل نمود .تبصره 2: مشتری قبول و موافقت نمود که در صورت هرگونه تخلف از مفاد و شرایط این قرارداد یا قراردادهای فرعی و توسل بانک به اقدامات اجرایی جهت تملیک وثایق تمامی موارد رهن (اعم از اموال موجود و اموالی که بعدا" به آن اضافه شود ) در قبال هر مقدار از تسهیلات اعطایی بانک که مصرف شده باشد (اگرچه تمامی مبلغ تسهیلات از حساب مربوطه برداشت نشده باشد ) به تملک بانک در آید و نامبرده حق مطالبه هر گونه وجهی بابت باقیمانده تسهیلات در زمان تملک را از خود سلب و اسقاط نمود.
ماده هفت-تضمین: مشتری به منظور تضمین اجرای تعهدات و بازپرداخت دیون ناشی از قرارداد حاضر اموال مشروحه ذیل را در رهن و وثیقه بانک قرار داد. همگی و تمامی شش دانگ یک باب خانه با مشخصات مرقوم با جمیع توابع و لواحق و منضمات آن که برابر اعلامیه شماره ...... مورخ ......  اداره ثبت اسناد و املاک ارومیه سابقه بازداشت ندارد. پروانه بهره برداری طرح / چاه به شماره - به انضمام کلیه اعیان ،ساختمانها و تاسیسات موجود و آتی الاحداث ،ماشین آلات اعم از منصوبه و غیر منصوبه فعلی و آتی ،بعلاوه کلیه امتیازات مربوطه شامل آب بشماره اشتراکی .. ،برق شماره بشماره اشتراک .. و تلفن به شماره .. و گاز بشماره اشتراک .. و هر زیادتی دیگر اعم از متصل یا منفصل را در رهن و وثیقه بانک قرار داد و بانک پس از قبول و قبض مورد رهن آن را در تصرف امانی راهن قرارداد که تا اخطار ثانوی بانک از آن استیفاء منافع نماید. تبصره 1: مشتری موافقت بی قید و شرط خود را با اجرای ماده 34 اصلاحی قانون ثبت اعلام داشته و در اجرای ماده مذکور وکالت و اختیار لازم را به صورت غیر قابل عزل به سازمان ثبت و بانک منفردا" تفویض نمود. تبصره2: مشتری و راهنین مکلف بوده کلیه موارد رهن موضوع این قرارداد را همزمان با امضای قرارداد حاضر با هزینه شخصی خود نزد یکی از شرکتهای معتبر بیمه تا استهلاک کامل بدهی همه ساله به نفع بانک بیمه تمام خطر نماید. تبصره 3: مادامی که وثیقه فک نگردد راهن حق واگذاری یا انتقال عین یا منافع مورد رهن را تحت هر عنوانی اعم از بیع ,صلح ,وکالت , وصایت , اجاره ,هبه ,اقاله و امثالهم را ندارد.
ماده هشت- مورد رهن متعلق به خانم روح انگیز باغ آراء با مشخصات فوق الذکر می باشد.که اصالتا" با امضای ذیل این قرارداد نسبت به ارتهان آن اقدام نموده اند. تبصره1: راهن با اطلاع کامل از مفاد قرارداد حاضر و بدهی موضوع آن، ایفای تعهدات و بازپرداخت دیون ناشی از آن را منفردا" و متضامنا" با مشتری تقبل و تعهد نمود. لذا ورشکستگی یا حجر مشتری تاثیری در مسئولیت راهن ندارد و بانک در هر حال می تواند مطالبات خود را اعم از اصل، سود و متفرعات از محل اموال هریک از راهن با مشتری وصول نماید.
ماده نه –در اجرای بند 2 تبصره 4 ماده 19 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور ، مشتری و راهن به بانک وکالت بلاعزل با شرط عدم ضم امین و وکیل دیگر با حق توکیل بغیر اعطا نمودند که بانک به نمایندگی از جانب ایشان نسبت تعیین کارشناس رسمی دادگستری موضوع بند فوق اقدام نماید نظر کارشناس تعیین شده مورد قبول مشتری و راهن می باشد و نامبردگان حق هرگونه اعتراض را از خود سلب و اسقاط نمودند ماده ده :اقامتگاه : اقامتگاه مشتری : ....... کد پستی ........ اقامتگاه راهن: ........  کد پستی ......... اقامتگاه بانک: ........






نمونه فرم قرارداد رهنی بانک کشاورزی ،   قرارداد رهنی تخصیص تسهیلات بانک کشاورزی ،  فرم قرارداد رهنی بانک کشاورزی ، نمونه سند رهنی بانک کشاورزی ، نمونه اسناد رهنی بانک کشاورزی  ، نمونه  قرارداد رهنی بانک کشاورزی

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد